Potřebujete nové webové stránky? Část I. – jak vybrat dodavatele a redakční systém

Investice do webových stránek bývá pro mnoho firem poměrně velkou zátěží v jejich rozpočtu. Pojďme se proto dnes společně podívat na několik bodů, na které si třeba dávat při tvorbě nového webu pozor, aby investice do něj nepřišla nazmar.

Výběr dodavatele

Asi nejkritičtějším bodem při tvorbě nového webu nebo redesignu toho starého je výběr správného dodavatele. Už nejednou jsme se setkali s klienty, se kterými jejich předchozí dodavatel webového řešení přestal plnit zadání, nedodává na čas práci nebo prostě vůbec nekomunikuje. V takovém případě může nastat poměrně velký problém, který může vést až k tomu, že bude nutné celý web vytvářet znovu úplně od základu. Doporučujeme tedy vybraného dodavatele nejdříve prověřit. Má zveřejněné reference svých prací? Skvělé – kontaktujte dva nebo tři jeho klienty a prověřte si, jak jsou s ním spokojeni. Dodává práci na čas? Jak komunikuje? Vyskytly se během spolupráce nějaké problémy?

Reference potenciálního dodavatele jsou důležité i z pohledu designu. Ztotožňujete se s jeho pracemi? Líbí se Vám styl a celkový vzhled referenčních stránek? Důležitou součástí “kontroly” referencí by měla být i samotná funkčnost webů – zkontrolujte například, zda jsou weby optimalizované pro mobily (viz bod níže), zda správně fungují důležité prvky webu (jako např. různé kalkulačky, tlačítka atd.), ale také zda je web zabezpečený protokolem HTTPS (v adresním řádku – zelený zámek, bezpečný web a před adresou HTTPS ne jen HTTP)

Při výběru a porovnávání různých dodavatelů určitě narazíte i na cenu za samotnou tvorbu webu. Ne vždy platí dražší = kvalitnější a ani naopak to nemusí být pravda. V tomto případě záleží i na Vaši očekáváních a požadavcích od webu. Pokud to má být jednoduchá online “vizitka” s pár údaji a kontaktním formulářem, nemá smysl za web utrácet 50 tisíc – a tím pádem ani vybírat firmu, která se specializuje na velké a komplexní webové projekty. Naopak pokud potřebujete eshop, ve kterém chcete prodávat tisíce produktů ve stovkách kategoriích do několika zemí světa, budete potřebovat profesionální řešení postavené na robustním systému. Avšak v takovém případě již musíte počítat s investicí řádově od 500 tisíc Kč výše. Je dobré tedy na začátku před výběrem dodavatele zvážit, jaká je náročnost projektu který chceme realizovat a také podle toho vybrat dodavatele – abychom nepřecenili schopnosti dodavatele nebo naopak nevybrali “příliš profi” firmu na jednoduchý web, tzv. abychom nešli s kanónem na mouchu.  

Výběr redakčního systému

Důležitým aspektem DLOUHODOBĚ úspěšného online projektu je výběr správného redakčního systému. Online projekt (ať už se jedná o eshop nebo ne) může i za relativně krátkou dobu fungování dostat do takového stádia, že zvolený redakční systém prostě nebude schopen pokrýt požadavky. Nebo naopak – příliš uzavřený CMS systém na míru může být zbytečně drahý a náročný na další aktualizace a změny, které by naopak v open source systému zabraly pár minut.

tvorba webových stránek - wordpress

Při výběru redakčního systému si třeba uvědomit i závislost na dodavateli. Pokud se jedná o řešení na míru, které je od základů nebo z větší části vytvořeno přímo dodavatelem webu, může vzniknout problém – pokud se v budoucnu rozhodnete, že chcete dodavatele z jakéhokoliv důvodu změnit, může nastat situace, že budete web budovat téměř od znova. Naopak při open source systémech, jako je například WordPress, máte záruku, že i v případě změny dodavatele bude možné web dále upravovat a rozvíjet. Tento CMS systém používá po celém světě více než 455 milionů webových stránek a tím pádem je i velké množství firem a jednotlivců, kteří dokáží s WordPress dále pracovat.

Kontaktujte nás

Další články z blogu

Naše služby

Sociální sítě

Sociální sítě​ Buďte tam, kde jsou Vaši zákazníci Správa a marketing na sociálních sítích Proč potřebujete propagaci na sociálních sítích? V současné době je na

PPC reklama ve vyhledávání

PPC reklama Google Ads, Bing Ads a Sklik Oslovte své potenvciální zákazníky právě ve chvíli, kdy Vás hledají! Správa, tvorba a optimalizace PPC kampaní Google

Webová – digitální analytika

Webová – digitální analytika​ Poznejte své zákazníky Chování zákazníků a výkonnost webu pod drobnohledem Proč potřebujete webovou analytiku? Aby se dal dělat online marketing nebo